Zawartość merytoryczna
W pracy dyplomowej student powinien wykazać się: umiejętnością stosowania metod właściwych dla swojego zakresu kształcenia, znajomością źródeł i literatury przedmiotu w zakresie opracowywanego tematu, umiejętnością właściwego skomponowania pracy, logicznej argumentacji i prawidłowego wyciągania wniosków oraz ścisłego formułowania sądów.
Tym samym, na podstawie § 43 Regulaminu Studiów (Uchwała Senatu Nr 94/2019 z dnia 22 maja 2019) Rada Wydziału Nauk o Ziemi i Kształtowania Środowiska UWr postanawia, że praca dyplomowa na I poziomie studiów może mieć charakter doświadczalny / empiryczny / projektowy, bądź przeglądowy / literaturowy.
Zaleca się aby praca o charakterze doświadczalnym / empirycznym / projektowym zawierała:
- Stronę tytułową,
- Spis treści,
- Streszczenie,
- Wprowadzenie,
- Cel i zakres badań,
- Materiały i metody,
- Stan aktualnej wiedzy obejmującej badane zagadnienie,
- Prezentację wyników i dyskusję
- Podsumowanie i wnioski końcowe,
- Bibliografię,
- Spisy rzeczy (spis tabel, rycin, załączników – jeśli występują).
Zaleca się aby praca o charakterze przeglądowym zawierała:
- Stronę tytułową,
- Spis treści,
- Streszczenie
- Wprowadzenie,
- Cel i zakres badań,
- Stan aktualnej wiedzy obejmującej badane zagadnienie,
- Dyskusję,
- Podsumowanie i wnioski końcowe,
- Bibliografię,
- Spisy rzeczy (spis tabel, rycin, załączników – jeśli występują).
Nazewnictwo plików w systemie APD
Nazw(a)y plików umieszczonych w systemie APD mają być konstruowane według schematu:
UWr–30–AAAAAA–YYYY
gdzie:
UWr – skrót nazwy Uniwersytetu Wrocławskiego;
30 – kod wydziału;
AAAAAA – numer albumu studenta (od 4 do 6 cyfr);
YYYY – rok zamieszczenia pracy dyplomowej w APD.
Poszczególne elementy nazwy pliku mają być rozdzielone myślnikami bez spacji.
Okładka
'Kolorystyka okładki' pracy musi byc zgodna z wymogami SIW (System Identyfikacji Wizualnej Uniwersytetu Wrocławskiego). Kolor przypisany Wydziałowi, potocznie (niesłusznie) zwany terakotą, to PANTONE 166 100 %, próbkę koloru podajemy poniżej.

Kolor Wydziału można uzyskać, stosując kombinację barw (miksery):
- RGB - R(217) G(89) B(0)
- CMYK - C(0) M(74) Y(100) K (0)
- WEB - #FF6633
Wymagania dotyczące egzemplarza pracy składanej w dziekanacie a dołączanej do dokumentacji przebiegu studiów
Egzemplarz pracy dyplomowej ma zostać wydrukowany z systemu APD, wraz z numerami kontrolnymi stron przydzielonymi przez system APD, po zatwierdzeniu pracy przez promotora.
Praca dyplomowa ma posiadać:
- miękką okładkę w kolorze Wydziału zgodnym z SIW (zobacz „Okładka”)
- stronę tytułową zgodną ze wzorem;
- oświadczenie o prawach autorskich
umieszczone w pracy po stronie tytułowej;
- spis treści
- streszczenie w języku polskim i angielskim
- musi zostać wydrukowana dwustronnie, a czcionka pracy ma być nie większa niż 12 punktów;
- ma posiadać wszystkie załączone zdjęcia, mapy, wykresy, schematy w kolorze, jeśli w pracy kolor został użyty;
Kolejność stron jest następująca:
- strona tytułowa,
- oświadczenie o prawach autorskich
(podpis pod oświadczeniem jest składany dopiero po wydruku pracy z APD)
- spis treści,
- streszczenie ze słowami kluczowymi (w języku polskim i angielskim)
- początek pierwszego rozdziału
Numeracja stron ma mieć charakter ciągły – tj. w/w elementy powinny znaleźć się na kolejno po sobie występujących stronach nieparzystych (odpowiednio strona 1, 3, 5, 7, 9).
Dokumenty wymagane przy składaniu pracy dyplomowej
Opłaty za dyplom
Absolwent, który rozpoczął studia przed rokiem akademickim 2018/2019:
- wnosi opłatę za dyplom w kwocie 60 zł (płatne na indywidualne konto wskazane w USOSweb) i składa w dziekanacie dowód wniesienia tej opłaty,
- opcjonalnie pisemny wniosek o wydanie odpisu dyplomu i suplementu do dyplomu w tłumaczeniu na język angielski (dodatkowo 1 zdjęcie j. w.) oraz dowód opłaty w kwocie 40 zł wniesionej na indywidualne konto wskazane w USOSweb. Wniosek należy złożyć w terminie 30 dni od daty złożenia egzaminu dyplomowego.
Absolwent, który rozpoczął studia oraz który wznowił / reaktywował się na studia od roku akademickiego 2018/2019 i w latach następnych, otrzymuje bezpłatnie dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem do dyplomu oraz ich 2 odpisy, w tym na wniosek:
- odpis dyplomu w języku angielskim,
- odpis suplementu do dyplomu w języku angielskim.
W/w wniosek należy złożyć do dnia ukończenia studiów (złożenie egzaminu dyplomowego).
Niezłożenie wniosku w podanym terminie będzie skutkowało wydaniem 2 odpisów dyplomu w języku polskim.
Wykaz dodatkowych informacji do suplementu
- Pełnione funkcje w kole naukowym – wzór zapisu – nazwa koła, funkcja, rok akademicki (wymienić);
- Członkostwo w kole naukowym – wzór zapisu – nazwa koła, rok akademicki (wymienić);
- Pełnione funkcje w organizacjach studenckich / samorządzie studenckim– wzór zapisu – nazwa organizacji, funkcja, rok akademicki (wymienić);
- Członkostwo / uczestnictwo w organizacjach studenckich / samorządzie studenckim – wzór zapisu – nazwa organizacji, rok akademicki (wymienić);
- Studia w ramach programu MOST – wzór zapisu – nazwa uczelni, wydział, kierunek, język wykładowy, adres internetowy uczelni, semestr, rok akademicki;
- Studiów w ramach programu LLP Erasmus – wzór zapisu – nazwa uczelni, wydział, kierunek, język wykładowy, adres internetowy uczelni, semestr, rok akademicki)
- Stypendia za wyniki w nauce i osiągnięcia (naukowe, artystyczne, sportowe) – wzory zapisów:
- stypendium Rektora dla najlepszych studentów w roku akademickim (wymienić);
- stypendium MNiSW za wybitne osiągnięcia w roku akademickim (wymienić);
- Osiągnięcia w sporcie akademickim (dotyczy tylko i wyłącznie zajęcia pierwszego, drugiego lub trzeciego miejsca) – wzór zapisu – nazwa imprezy sportowej, data, dyscyplina, miejsce;
- Wygłoszenie referatu na konferencji naukowej – wzór zapisu – tytuł referatu, nazwa konferencji, organizator, miejsce, data, współautorzy / jedyny autor;
- Prezentacja posteru na konferencji naukowej – wzór zapisu – tytuł referatu, nazwa konferencji, organizator, miejsce, data, współautorzy / jedyny autor);
- Publikacja naukowa (wydrukowana) – wzór zapisu – (tytuł artykułu, czasopismo, wydawnictwo, miejsce wydania, rok wydania, ISBN, ISSN, współautorzy / jedyny autor;
- Staże i praktyki nie objęte programem studiów – wzór zapisu – nazwa wolontariatu, miejsce, nazwa instytucji, okres stażu / praktyki;
- Wolontariaty – wzór zapisu – nazwa wolontariatu, miejsce, nazwa instytucji, okres trwania wolontariatu.