Prezentacja graficzna
Instytut Geografii i Rozwoju Regionalnego
pl. Uniwersytecki 1,
50-137 Wrocław
tel. +48 71 375 22 44
fax. +48 71 343 51 84
sekretariat.igrr@uwr.edu.pl
Studia licencjackie - Turystyka
Zasady przyjęć na studia licencjackie
Opis studiów licencjackich
Interesuje Cię praca w hotelu lub restauracji, fascynują Cię podróże i chciałbyś związać z nimi swoje życie zawodowe –wybierz TURYSTYKĘ. Nauczysz się, jak rozpoznawać zasoby dla rozwoju turystyki, jak kształtować produkty turystyczne i jak planować rozwój turystyki w regionie z zachowaniem zasad rozwoju zrównoważonego. Poznasz formy działalności w tym sektorze oraz współczesne tendencje na rynku światowym i polskim.
Opis kierunku
Turystyka to 3-letnie studia, w czasie których połączysz wiedzę na temat m.in. uwarunkowań rozwoju turystyki, form działalności i trendów na tym rynku z praktycznymi umiejętnościami poszukiwanymi na rynku pracy, a po zakończeniu nauki uzyskasz tytuł licencjata.
Na studiach nauczysz się, jak planować rozwój turystyki w jednostkach samorządu terytorialnego: w gminie, powiecie, województwie. Dowiesz się, jak zgodnie z zasadami rozwoju zrównoważonego i systemowym podejściem zarządzać turystyką w odniesieniu do obszarów chronionych i atrakcji turystycznych. Zdobędziesz wiedzę na temat uwarunkowań rozwoju turystyki, zasobów turystycznych Polski i świata, podstaw polityki regionalnej i prawa. Poznasz zasady działalności w sektorze gastronomii i hotelarstwa, organizacji i obsługi ruchu turystycznego, planowania rozwoju infrastruktury i zarządzania produktem turystycznym.
Praktyki zawodowe i ćwiczenia terenowe
Podstawowymi formami zajęć są wykłady i ćwiczenia oraz zajęcia o charakterze seminariów. Ponadto specyficzną dla kierunku formą kształcenia są ćwiczenia terenowe i praktyki zawodowe. Praktyki odbywają się po każdym roku studiów i trwają 3 tygodnie. Po drugim semestrze zdobywasz doświadczenie w zakresie działalności sektora pozarządowego lub rządowego, czyli w organizacjach, stowarzyszeniach lub strukturach związanych z ochroną przyrody. Po czwartym semestrze pracujesz w przedsiębiorstwie, np. w biurze podróży, firmie transportowej, w obiekcie noclegowym. Po szóstym semestrze praktyki są realizowane w strukturach samorządu terytorialnego (gminach lub powiatach) lub powiązanych z nimi jednostkach (muzeach, galeriach, etc.). Ten system praktyk zintegrowany jest tematycznie z programem, tj. zakresem tematycznym przedmiotów realizowanych w poszczególnych semestrach. Udział w praktykach ma na celu poszerzenie wiedzy, pozyskanie praktycznych umiejętności, zdobycie pierwszych doświadczeń zawodowych, a w szerszym kontekście zapoznanie się ze specyfiką związanego z turystyką rynku pracy.
Koła naukowe i działalność naukowo-badawcza
W trakcie studiów możesz pogłębiać swoje zainteresowania badawcze w Kole Naukowym Studentów Geografii im. Juliana Czyżewskiego oraz SKNG Human Geography. Pamiętaj, że jako student UWr możesz się rozwijać we wszystkich kołach naukowych i organizacjach studenckich, które Cię interesują, niezależenie od kierunku studiów. Na naszej uczelni działa ponad 170 kół naukowych. Zobacz listę.
Sylwetka absolwenta
Absolwent turystyki jest przygotowany m.in. do: planowania i zarządzania rozwojem turystyki w jednostkach samorządu terytorialnego, administracji państwowej, sektora prywatnego i organizacji pożytku publicznego. Może brać udział w tworzeniu lokalnych i regionalnych strategii i programów rozwoju turystyki, a szczególnie uczestniczyć w działaniach z zakresu ochrony środowiska przyrodniczego i kulturowego. Ma również wiedzę i kompetencje wymagane przez podmioty komercyjne z zakresu organizacji i pośrednictwa w turystyce, gastronomii i hotelarstwa.
Co po studiach?
Miejsca zatrudnienia
Absolwenci kierunku turystyka mogą zdobyć zatrudnienie:
- w instytucjach administracji rządowej i samorządowej z zakresu, m.in.:
- turystyki,
- planowania przestrzennego,
- rozwoju regionalnego i/lub lokalnego,
- ochrony środowiska,
- turystyki,
- w agencjach rozwoju regionalnego i lokalnego,
- w służbach i instytucjach związanych z ochroną i kształtowaniem środowiska przyrodniczego i kulturowego,
- firmach konsultingowych i doradczych z zakresu turystyki,
- w międzynarodowych instytucjach konsultingowych pracujących na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i kulturowego,
- w organizacjach pozarządowych zajmujących się m.in.: turystyką, ochroną środowiska, rozwojem lokalnym, wspieraniem wspólnot lokalnych,
- w przedsiębiorstwach sektora prywatnego, m.in. w hotelarstwie, biurach podróży.
Dalsze możliwości uczenia się
Absolwent turystyki może podjąć dalszą naukę na studiach II stopnia – magisterskich na kierunku turystyka, geografia wybranej specjalności, geologia lub ochrona środowiska oferowanych na Uniwersytecie Wrocławskim lub innej uczelni, a także na innym kierunku II stopnia. Po ukończeniu studiów II stopnia może podjąć dalszą naukę na studiach III stopnia (Szkoła Doktorska) oraz może realizować studia podyplomowe na wszystkich kierunkach, a szczególnie pokrewnych.
Zasady rekrutacji
Program studiów i sylabusy
PROGRAMY STUDIÓW OBOWIĄZUJĄCE OD ROKU AKADEMICKIEGO 2019/20*
(*dotyczy I roku w roku akademickim 2019/20)
PROGRAMY STUDIÓW OBOWIĄZUJĄCE OD ROKU AKADEMICKIEGO 2018/19
PROGRAMY STUDIÓW OBOWIĄZUJĄCE OD ROKU AKADEMICKIEGO 2017/18
SYLABUSY (KARTY PRZEDMIOTÓW) OBOWIĄZUJĄCE OD ROKU AKADEMICKIEGO 2020/21*
(*dotyczy I roku w roku akademickim 2021/22)
SYLABUSY (KARTY PRZEDMIOTÓW) OBOWIĄZUJĄCE OD ROKU AKADEMICKIEGO 2020/21*
(*dotyczy I roku w roku akademickim 2020/21)
SYLABUSY (KARTY PRZEDMIOTÓW) OBOWIĄZUJĄCE OD ROKU AKADEMICKIEGO 2019/20*
(*dotyczy I roku w roku akademickim 2019/20)
SYLABUSY (KARTY PRZEDMIOTÓW) OBOWIĄZUJĄCE OD ROKU AKADEMICKIEGO 2018/19*
(*dotyczy I roku w roku akademickim 2018/19)
Sylabusy dla przedmiotów obligatoryjnych
SYLABUSY (KARTY PRZEDMIOTÓW) OBOWIĄZUJĄCE OD ROKU AKADEMICKIEGO 2017/18
Rozkłady zajęć - SEM. ZIMOWY 2022/23
UWAGA!
Bieżące wersje rozkładów zajęć w semestrze zimowym roku akademickiego 2022/23 są obecnie dostępne z poziomu kont studentów w systemie USOS.
Lektoraty odbywają się we wtorki 15:00-18:15 oraz w czwartki 8:00-11:15.
Rozkład zajęć - studia licencjackie - I rok - Turystyka
Rozkład zajęć - studia licencjackie - II rok - Turystyka
Rozkład zajęć - studia licencjackie - III rok - Turystyka
Podział na grupy zgodnie z systemem USOS.
Adresy budynków i numery sal dydaktycznych
Ogłoszenia i pliki do pobrania
(2022-07-22)
(2022-05-11)
(dla studentów II roku w roku akademickim 2021/22)
(2022-02-10)
UWAGA!
Ogólne zasady organizacji dydaktyki w IGRR w semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022
- Wykłady w dużych grupach zajęciowych (na studiach licencjackich) będą odbywać się w formie zdalnej, a pozostałe wykłady - w formie stacjonarnej. Wyjątki zostaną ustalone przez dyrekcję w porozumieniu z dziekanem. Lista wyjątków zostanie opublikowana na stronach Wydziału i Instytutu do dnia 17 lutego 2022 r.
- Seminaria, ćwiczenia, laboratoria, ćwiczenia terenowe będą odbywać się w formie stacjonarnej, z wyjątkami ustalonymi przez dyrekcję w porozumieniu z dziekanem. Lista wyjątków zostanie opublikowana na stronach Wydziału i Instytutu do dnia 17 lutego 2022 r.
(2021-10-07)
(2021-09-22)
UWAGA! Szkolenie bhp w formie e-learningu dla STUDENTÓW I ROKU w roku akademickim 2021/22 rozpoczynających naukę na I roku studiów - ogłoszenie i instrukcja logowania.
Informujemy, że od semestru zimowego 2020/2021 oprogramowanie ArcGIS (pliki instalacyjne oraz plik aktywacyjny) jest udostępnione do samodzielnego pobrania przez studentów Wydziału Nauk o Ziemi i Kształtowania Środowiska w następujących salach komputerowych Instytutu Geografii i Rozwoju Regionalnego: sala 229 (ul. Kuźnicza) i sala 151 (ul. Cybulskiego)
Lokalizacja plików: dysk Studenci/INSTALACJE dla studentów/ArcGis 10.7.1
Wniosek o udostępnienie materiałów podczas pisania pracy dyplomowej (aktualizacja 13-02-2018)
Terminarz egzaminów
Propozycje tematów prac dyplomowych
Wymogi formalne stawiane pracy licencjackiej
Zawartość merytoryczna
W pracy dyplomowej student powinien wykazać się: umiejętnością stosowania metod właściwych dla swojego zakresu kształcenia, znajomością źródeł i literatury przedmiotu w zakresie opracowywanego tematu, umiejętnością właściwego skomponowania pracy, logicznej argumentacji i prawidłowego wyciągania wniosków oraz ścisłego formułowania sądów.
Praca dyplomowa na I poziomie studiów może mieć charakter doświadczalny / empiryczny / projektowy, bądź przeglądowy / literaturowy.
Zaleca się aby praca o charakterze doświadczalnym / empirycznym / projektowym zawierała:
- Stronę tytułową,
- Spis treści,
- Streszczenie,
- Wprowadzenie,
- Cel i zakres badań,
- Materiały i metody,
- Stan aktualnej wiedzy obejmującej badane zagadnienie,
- Prezentację wyników i dyskusję
- Podsumowanie i wnioski końcowe,
- Bibliografię,
- Spisy rzeczy (spis tabel, rycin, załączników – jeśli występują).
Zaleca się aby praca o charakterze przeglądowym zawierała:
- Stronę tytułową,
- Spis treści,
- Streszczenie
- Wprowadzenie,
- Cel i zakres badań,
- Stan aktualnej wiedzy obejmującej badane zagadnienie,
- Dyskusję,
- Podsumowanie i wnioski końcowe,
- Bibliografię,
- Spisy rzeczy (spis tabel, rycin, załączników – jeśli występują).
Kolejność poszczególnych elementów pracy dyplomowej:
- strona tytułowa (wzór do pobrania),
- spis treści,
- streszczenie ze słowami kluczowymi (w języku polskim i angielskim),
- wstęp,
- początek pierwszego rozdziału,
Numeracja stron ma mieć charakter ciągły - tj. w/w elementy powinny znaleźć się na kolejno po sobie występujących stronach NIEPARZYSTYCH (odpowiednio strona 1, 3, 5, 7, 9).
Wgrywanie pracy do APD
Student, niezwłocznie po wprowadzeniu przez pracownika dziekanatu danych do systemu USOS, zobowiązany jest do wprowadzenia do systemu APD:
- nazwy języka, w którym zostanie złożony oryginał pracy dyplomowej;
- tytułu pracy dyplomowej w języku polskim, jeżeli językiem oryginału pracy jest język obcy –maksymalny limit znaków 1000;
- zwięzłego streszczenia pracy w języku polskim, jeżeli językiem oryginału jest język polski oraz zwięzłego streszczenia pracy w języku polskim i języku oryginału, jeżeli praca dyplomowa przygotowana jest w innym języku niż polski – maksymalny limit znaków 4000;
- słów kluczowych w języku polskim, jeżeli językiem oryginału jest język polski oraz słów kluczowych w języku polskim i języku oryginału, jeżeli językiem pracy jest język obcy – maksymalny limit znaków 1000;
- wersji elektronicznej pracy dyplomowej przygotowanej w postaci jednego pliku w formacie PDF.
W pracach dyplomowych załączniki należy wprowadzać do systemu APD w postaci dodatkowego spakowanego załącznika (ZIP, RAR, 7Z, GZIP). Nazwa pliku składa się: ze skrótu nazwy Uniwersytetu Wrocławskiego (UWr), z cyfrowego kodu wydziału (2 cyfry), z numeru albumu studenta (od 4 do 6 cyfr), z roku zamieszczenia pracy dyplomowej w systemie APD, a poszczególne elementy nazwy pliku rozdziela myślnik, np.:
UWr-30-123456-2021; - tłumaczenia na język angielski tytułu pracy, słów kluczowych oraz streszczenia pracy.
Student, niezwłocznie po wprowadzeniu powyższych danych, zatwierdza w systemie APD oświadczenie o autorskim wykonaniu pracy dyplomowej i możliwości udostępniania pracy dyplomowej dla celów naukowych, badawczych i dydaktycznych, co skutkuje złożeniem poświadczenia elektronicznego jako równoważnego podpisaniu oświadczenia.
Dyplom
Absolwent otrzymuje bezpłatnie dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem do dyplomu oraz ich 2 odpisy, w tym na wniosek:
- odpis dyplomu w języku angielskim,
- odpis suplementu do dyplomu w języku angielskim.
W/w wniosek należy złożyć do dnia ukończenia studiów (złożenie egzaminu dyplomowego).
Niezłożenie wniosku w podanym terminie będzie skutkowało wydaniem 2 odpisów dyplomu w języku polskim.
Absolwent może ubiegać się o umieszczenie w suplemencie do dyplomu dodatkowych informacji wg wykazu poniżej:
(https://www.wnoz.uni.wroc.pl/pliki-do-pobrania)
- Pełnione funkcje w kole naukowym – wzór zapisu – nazwa koła, funkcja, rok akademicki (wymienić);
- Członkostwo w kole naukowym – wzór zapisu – nazwa koła, rok akademicki (wymienić);
- Pełnione funkcje w organizacjach studenckich / samorządzie studenckim – wzór zapisu – nazwa organizacji, funkcja, rok akademicki (wymienić);
- Członkostwo / uczestnictwo w organizacjach studenckich / samorządzie studenckim – wzór zapisu – nazwa organizacji, rok akademicki (wymienić);
- Studia w ramach programu MOST – wzór zapisu – nazwa uczelni, wydział, kierunek, język wykładowy, adres internetowy uczelni, semestr, rok akademicki;
- Studiów w ramach programu Erasmus – wzór zapisu – nazwa uczelni, wydział, kierunek, język wykładowy, adres internetowy uczelni, semestr, rok akademicki)
- Stypendia za wyniki w nauce i osiągnięcia (naukowe, artystyczne, sportowe) – wzory zapisów:
- stypendium Rektora dla najlepszych studentów w roku akademickim (wymienić);
- stypendium MNiSW za wybitne osiągnięcia w roku akademickim (wymienić);
- Osiągnięcia w sporcie akademickim (dotyczy tylko i wyłącznie zajęcia pierwszego, drugiego lub trzeciego miejsca) – wzór zapisu – nazwa imprezy sportowej, data, dyscyplina, miejsce;
- Wygłoszenie referatu na konferencji naukowej – wzór zapisu – tytuł referatu, nazwa konferencji, organizator, miejsce, data, współautorzy / jedyny autor;
- Prezentacja posteru na konferencji naukowej – wzór zapisu – tytuł referatu, nazwa konferencji, organizator, miejsce, data, współautorzy / jedyny autor);
- Publikacja naukowa (wydrukowana) – wzór zapisu – (tytuł artykułu, czasopismo, wydawnictwo, miejsce wydania, rok wydania, ISBN, ISSN, współautorzy / jedyny autor;
- Staże i praktyki nie objęte programem studiów – wzór zapisu – nazwa wolontariatu, miejsce, nazwa instytucji, okres stażu / praktyki;
- Wolontariaty – wzór zapisu – nazwa wolontariatu, miejsce, nazwa instytucji, okres trwania wolontariatu.
Wniosek o umieszczenie dodatkowych informacji do suplementu należy złożyć do dnia złożenia egzaminu dyplomowego.
Dokumenty wymagane do odbioru dyplomu
- rozliczona karta obiegowa (https://www.wnoz.uni.wroc.pl/pliki-do-pobrania);
- rozliczona karta zobowiązań (tzw. karta biblioteczna).